Katedra Mediów Cyfrowych i Struktur Przestrzennych

dr hab. Mariusz A. Dański, prof. nadzw. UTH Rad.


http://danski.uniwersytetradom.pl
mdanski@uthrad.pl

Ur. w Radomiu. W latach 1995–2000 studiował w Katedrze Wychowania Plastycznego Wydziału Nauczycielskiego Politechniki Radomskiej (obecnie Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu). Dyplom w zakresie działań multimedialnych uzyskał w 2000 r. w pracowni prof. Aleksandra Olszewskiego, aneks z grafiki warsztatowej w pracowni prof. Krzysztofa Wyznera. W Wydziale Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu pracuje od 2000 r. Od 2007 r. zatrudniony jest na stanowisku adiunkta w Katedrze Mediów Cyfrowych i Fotografii. Od września 2012 r. prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich (od 1.10.2019 prodziekan)  na macierzystej Uczelni, a od 1 października 2019 kierownik Katedry Mediów Cyfrowych i Struktur Przestrzennych. Od 1 stycznia 2018 r. zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego UTH w Radomiu. Uprawia twórczość w zakresie grafiki, rysunku i nowych mediów. Jego prace znajdują się w zbiorach: Galerii Test w Warszawie (kolekcja „Warszawska Grafika Miesiąca”, Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu, Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu, Florean Museum Baia Mare (Rumunia).

Celem zajęć realizowanych w Pracowni Projektowania w Przestrzeni Wirtualnej jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą mediów elektronicznych na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym w zakresie: projektowania wydawniczego (DTP), tworzenia stron internetowych oraz intermediów. Większość zajęć realizowanych w pracowni ma charakter fakultatywny, i mogą w nich brać udział wyłącznie studenci, którzy dokonali wyboru tych przedmiotów. Od uczestników zajęć wymagana jest podstawowa znajomość oprogramowania komputerowego oraz otwartość na przyswajanie wiedzy, a także daleko rozwinięta kreatywność.
W PPwPW przestrzeń wirtualną definiujemy obszar, w którym działania oparte są o świadomą interakcję twórcy z odbiorcą. Ćwiczenia zorientowane są na wykorzystywanie percepcji cyfrowej w środowisku, które jest dla medium cyfrowego rodzajem habitatu ‑ rozrastającego się, fluktuującego i ulegającego ciągłym zmianom. W ramach zajęć poszukujemy rozwiązań opartych o symultaniczne korzystanie z internetu, druku cyfrowego, wirtualnej (rozszerzonej) rzeczywistości, gier i wizualizacji 3D, nie unikając rozwiązań opartych o świadomą kreację wykraczającą poza strukturę wirtualnego świata.

dr hab. Mariusz Dański, prof. nadzw. UTH Rad.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close