
dr hab. Mariusz A. Dański, prof. nadzw. UTH Rad.
http://danski.uniwersytetradom.pl
mdanski@uthrad.pl
Ur. w Radomiu. W latach 1995–2000 studiował w Katedrze Wychowania Plastycznego Wydziału Nauczycielskiego Politechniki Radomskiej (obecnie Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu). Dyplom w zakresie działań multimedialnych uzyskał w 2000 r. w pracowni prof. Aleksandra Olszewskiego, aneks z grafiki warsztatowej w pracowni prof. Krzysztofa Wyznera. W Wydziale Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu pracuje od 2000 r. Od 2007 r. zatrudniony jest na stanowisku adiunkta w Katedrze Mediów Cyfrowych i Fotografii. Od września 2012 r. prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich (od 1.10.2019 prodziekan) na macierzystej Uczelni, a od 1 października 2019 kierownik Katedry Mediów Cyfrowych i Struktur Przestrzennych. Od 1 stycznia 2018 r. zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego UTH w Radomiu. Uprawia twórczość w zakresie grafiki, rysunku i nowych mediów. Jego prace znajdują się w zbiorach: Galerii Test w Warszawie (kolekcja „Warszawska Grafika Miesiąca”, Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu, Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu, Florean Museum Baia Mare (Rumunia).
Celem zajęć realizowanych w Pracowni Projektowania w Przestrzeni Wirtualnej jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą mediów elektronicznych na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym w zakresie: projektowania wydawniczego (DTP), tworzenia stron internetowych oraz intermediów. Większość zajęć realizowanych w pracowni ma charakter fakultatywny, i mogą w nich brać udział wyłącznie studenci, którzy dokonali wyboru tych przedmiotów. Od uczestników zajęć wymagana jest podstawowa znajomość oprogramowania komputerowego oraz otwartość na przyswajanie wiedzy, a także daleko rozwinięta kreatywność.
W PPwPW przestrzeń wirtualną definiujemy obszar, w którym działania oparte są o świadomą interakcję twórcy z odbiorcą. Ćwiczenia zorientowane są na wykorzystywanie percepcji cyfrowej w środowisku, które jest dla medium cyfrowego rodzajem habitatu ‑ rozrastającego się, fluktuującego i ulegającego ciągłym zmianom. W ramach zajęć poszukujemy rozwiązań opartych o symultaniczne korzystanie z internetu, druku cyfrowego, wirtualnej (rozszerzonej) rzeczywistości, gier i wizualizacji 3D, nie unikając rozwiązań opartych o świadomą kreację wykraczającą poza strukturę wirtualnego świata.
dr hab. Mariusz Dański, prof. nadzw. UTH Rad.