prof. dr hab. Aleksander Olszewski prof. zw.
Dr Marcin Noga adiunkt.
Grafika Rok II semestr IV rok 2022 czwartek 11-13
Przedmiot Multimedia
Program ćwiczeń
Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu technologii cyfrowych oraz technik analogowych , pozwalające na samodzielną realizację tematów. Celem pracowni multimediów jest wykorzystanie i łączenie różnych mediów dla budowania obrazu cyfrowego .
W semestrze należy zrealizować trzy ćwiczenia o dowolnej tematyce w technologii cyfrowej ,każdy z tych tematów powinien się składać z minimum trzech realizacji. Razem 9 prac graficznych w semestrze.
W przypadku obrazu ruchomego student realizuje 3 etiudy o dowolnej treści uzgodnionej z prowadzącym zajęcia. Projektowany zestaw ćwiczeń powinien być opracowany w technikach właściwych dla działań multimedialnych i wyrażać zainteresowania studenta w opisywaniu świata poprzez właściwą dla Niego formę artystyczną. Prace powinny prezentować indywidualne ,oryginalne podejście do wybranej problematyki.
Zaliczenie
Każde ćwiczenie oceniane jest oddzielnie. Korekty odbywają się w p.210,211. środa, czwartek od godz.8 do 13. Średnia ocena z trzech ćwiczeń to wynik końcowy. Terminy zaliczeń :0 termin – 2. 06.22, 1- termin 21.06.22 . 2- termin 23.06.22. Projekty do zaliczeń prezentujemy wg schematu na formacie A4 jako wglądówkę odpowiednio opisaną i podpisaną. Projekty we właściwej wielkości do druku 50×70, dostarczamy na płycie do dr. M. Nogi. Projekty można konsultować elektronicznie na adres mailowy a.olszewski2@gmail.com.
Multimedia
1 STOPIEŃ SM i EW ROK 2 SEMESTR 4 rok 2022 czwartek 8-11
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programów komputerowych oraz umiejętności pozwalające realizować program ćwiczeń. W pracowni multimediów student na platformie cyfrowej łączy doświadczenia wyniesione z różnych pracowni, pracujących w systemie analogowym i cyfrowym. Pożądanym jest umiejętne łączenie różnych mediów w logiczną tematycznie, graficznie i kompozycyjnie całość. Do realizacji należy wybrać 3 tematy, każdy zrealizować w minimum 3 interpretacjach. W przypadku obrazu ruchomego należy zrealizować 3 etiudy trwające ok. 2-3 min.
Tematy graficznego cyfrowego obrazu statycznego.
- Przekształć utwór fotograficzny własnego autorstwa w cyfrowy dwuwymiarowy, płaski obraz graficzny o zredukowanej liczbie elementów i barw (technologia wektorowa). Kompozycja ma mieć charakter utworu otwartego i być próbą poszukiwania własnego języka graficznego.
- Temat powinien wyrażać Twoje zainteresowania.
Przekształć fotografię zrobioną przez siebie na obraz płaski lub przestrzenny o ograniczonej liczbie elementów i koloru. Obraz tak powstały nie musi się identyfikować z pierwotną fotografią. Kompozycja powinna wyrażać Twoje zainteresowania światem zewnętrznym widzialnym lub niewidzialnym oraz budować sposób przekazu graficznego właściwego dla Ciebie.
Zaprojektuj grafikę o dowolnej tematyce techniką kolażu elektronicznego (technologia wektorowa). Przekształć ten obraz następnie w wersję dynamiczną i statyczną. - Zaprojektuj spójny w formie i treści zestaw grafik komputerowych na jeden z klasycznych malarskich tematów (technologia wektorowa). – (postać/akt, pejzaż, abstrakcja geometryczna lub organiczna). Zawsze buduj obraz językiem graficznym Ciebie identyfikującym
Temat dowolny realizujący Twoje dotychczasowe doświadczenia twórcze.
Tematy dla obrazu ruchomego
- Zaproponuj do wybranej muzyki obraz ruchomy ,który będzie jej dopełnieniem i interpretacją.
- Opracuj graficznie ( kopertę, okładkę) oraz filmowo klip muzyczny wybranego utworu muzycznego lub zespołu.
- Przeprowadź wywiad z dowolną osobą, w sposób który może być interesujący dla oglądających .
- Wykonaj krótką autorską, animowaną wersję bajki dla dzieci (technologia: Flash, klasyczna animacja poklatkowa, mix-media).
- Opracuj klip o Radomiu, który zachęca do jego zwiedzania i osiedlenia.
Uwaga: studenci realizujący obraz ruchomy na zaliczenie realizują 3 etiudy ok. 2- 3 minutowe
Podstawą zaliczenia przedmiotu są: aktywne uczestnictwo w zajęciach, korekta, realizacja ćwiczeń w terminach obowiązujących, dostarczenie dokumentacji na płycie grupowo CD (DVD-R) z okładką do dr. Marcina Nogi w formacie do druku 70×50. Wszystkie ćwiczenia indywidualnie pokazujemy jako wglądówkę wydrukowaną i podpisaną na formacie A4 wg schematu. Projekty można konsultować mailowo a.olszewski2@gmail.com Konsultacje na bieżąco w p.211,210 środa ,czwartek. 8-13. Uwaga; studenci mają prawo do realizacji jednego wybranego tematu w 9 interpretacjach lub 3 etiudy tematycznie powiązane. Mogą również zaproponować swoją wizję realizacji ćwiczenia przy zachowaniu wymaganej liczby projektów.
Terminy zaliczeń: „0”-1.06.2022; „I”- 15.06.2022; „II” – 23.06.2022;
Działania multimedialne
SM i EW studia II stopnia rok I
sem 2. grupa A i B
rok 2022
Student studiów II stopnia posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do realizacji samodzielnych multimedialnych projektów artystycznych.
Do realizacji w semestrze student wybiera 3 tematy z zaproponowanych. Każdy wybrany temat realizowany jest w trzech odsłonach, interpretacjach. Razem w semestrze student ma zrealizować minimum 9 prac. W przypadku wyboru obrazu ruchomego, student realizuje 3 etiudy o czasie trwania ok. 2-3 min. Dobrze zrealizowany projekt może być elementem przyszłej pracy magisterskiej. Projekty można konsultować drogą elektroniczną na adres a.olszewski2@gmail.com Korekty projektów w pokoju nr 210, 211
Obraz ruchomy – tematy
- Projekt nr 1. Opracuj grafikę ruchomą (klip muzyczny) dla wybranego zespołu muzycznego lub utworu muzycznego. Może być kompozycja własna.
- Projekt nr 2. Zrealizuj obraz ruchomy, którego inspiracją są obrazy ulubionego twórcy.
- Projekt 3. Opracuj obraz ruchomy w nowatorski sposób prezentujący Radom zachęcający do zwiedzania i zamieszkania.
- Projekt 4. Opracuj obraz ruchomy, który przekształca dźwięk w formę plastyczną.
Wszystkie projekty powinny być realizowane według poniższego schematu.
Narzędzia : kamera wideo, rysunek, animacja , fotografia.
Etap 1. Tytuł, uproszczony scenariusz pomysłu, papierowy montaż, zatwierdzenie .
Etap 2. Projekt końcowy zawiera czołówkę animacji , na której znajdą się dane dotyczące utworu np: reżyser, scenariusz, muzyka – kompozytor, nazwisko autora, rok studiów, data, opiekun artystyczny pracy itd.
Obraz statyczny, grafika cyfrowa – tematy
W semestrze należy zrealizować trzy ćwiczenia o dowolnej tematyce w technologii cyfrowej ,każdy z tych tematów powinien się składać z minimum trzech interpretacji. Razem 9 prac graficznych w semestrze do zaliczenia.
Projektowany zestaw ćwiczeń powinien być opracowany w technikach właściwych dla działań multimedialnych (łączyć różne media) i wyrażać Twoje zainteresowania w opisywaniu świata widzialnego i niewidzialnego, poprzez właściwą dla Ciebie formę artystyczną. Prace powinny prezentować indywidualne ,oryginalne podejście do wybranej problematyki.
Zaliczenie
Każde ćwiczenie oceniane jest oddzielnie. Średnia ocena z trzech ćwiczeń to wynik końcowy. Prace wydrukowane na A4 wglądówki wg schematu dostarczamy do p.211. Prace w formacie 50×70 do druku dostarczamy na płycie do dr. Marcina Nogi.
Termin zaliczeń 0-.2. 06.22, 1- termin 21.06.22 . 2- termin 23.06.22
DYPLOMOWA PRACOWNIA ARTYSTYCZNA
Działania multimedialne SM i EW
studia II stopnia rok 2022 konsultacje środa- czwartek godz. 12
Student posiada wiedzę i umiejętności do realizacji dyplomowych projektów artystycznych w zakresie indywidualnym i zespołowym.
Student ma podstawy do samodzielnego zaproponowania tematu oraz formy plastycznej dla wybranego przez siebie tematu. Student realizujący dyplom z multimediów może wykorzystać doświadczenia i projekty z lat poprzednich. Temat dyplomu i forma jego realizacji do uzgodnienia z opiekunem artystycznym projektu. Projekt dyplomu z obrazu ruchomego to zestaw minimum 3 etiud, uzupełnieniem dyplomu mogą być prezentacje 3 najlepszych realizacji z poprzednich lat studiów. W przypadku obrazu statycznego student realizuje minimum 10 grafik cyfrowych o uzgodnionej z promotorem tematyce , technologii i formacie .
Obraz Ruchomy – etiuda filmowa, klip muzyczny.
Etapy realizacji.
Etap I.
1.1Pomysł – element podstawowy projektu
1.2 Scenariusz
1.3 Scenopis , storyboard.
Etap II
2.1 Zdjęcia przygotowanego materiału
2,2 Łączenia ujęć.
2.3 Wykorzystanie efektów specjalnych.
Etap III
3.1 Zatwierdzenie
3.2 Opracowanie dźwiękowe .
3.3 Opracowanie czołówki, animacji filmu ,na której znajdą się dane dotyczące utworu np: reżyser, autor scenariusza , autor zdjęć , muzyka ,nazwisko autora, rok studiów, data, opiekun pracy itd. Czas trwania etiudy ok. 2-3 minuty.
Projekty można konsultować drogą elektroniczną na adres a.olszewski2@gmail.com. Korekty projektów środa, czwartek w pokoju nr 210 i 211.
Obraz statyczny – grafika cyfrowa.
W przpadku realizacji obrazu statycznego student do dyplomu przygotowuje kolekcję minimum 10 prac graficznych cyfrowych o określonym formacie i temacie uzgodnionym z promotorem.
Dokumentacja i zaliczanie do dyplomu
Projekty zrealizowane bez konsultacji nie będą oceniane. Projekt do zaliczenia obrazu ruchomego jest nagrany na płycie CD i opracowany odpowiednio graficznie, podobnie projekty graficzne obrazu statycznego są nagrane na płycie w kopercie i graficznie opracowanej przez autora dyplomu. Realizacje dyplomu opracowujemy w 3 egzemplarzach na CD dla promotora, recenzenta i BOS -u. Terminy zaliczeń 0-.2. 06.22, 1- termin 21.06.22 . 2- termin 23.06.22. Termin obrony dyplomu uzgadniany jest z Dziekanem ds. dydaktyki oraz BOS i promotorem..